Klantenservice

 

Bestel je op werkdagen vóór 22.00 uur met iDEAL, en is het product op voorraad, dan wordt je bestelling binnen 2, 3 werkdagen bij je thuisbezorgd door PostNL of DPD.
In alle andere gevallen staat de actuele levertijd vermeldt bij het product.
 
Gratis verzending
 
Verzending bij RietmanShop is vanaf € 199,- gratis. Dit geldt voor alle leveringen binnen Nederland. 
Je pakket (afhankelijk van de maten) wordt verzonden door Circuit sneltranport, CTS transport of DPD transport.
imageslogo cts transportDPD logored rietmanshop
 
Je bestelling online volgen
Je kunt je bestelling volgen via je track&trace. Bij je bevestiging van je bestelling ontvang je altijd informatie waar je pakket is.
 
Bezorging in het buitenland
Wil je je bestelling buiten Nederland (eu) laten bezorgen, dan geldt een verzendtoeslag van max € 40,00 per bestelling. 
(Omdat de prijzen voor buitenland zeer uiteenlopen houdt Rietmanshop het recht zich te richten op nacalculatie)
 
Bezorgingsdagen
Besteld op dag*:
Bezorging op:
(indien op voorraad)
Maandag Dinsdag/Woensdag
Dinsdag Woensdag/Donderdag
Woensdag Donderdag/Vrijdag
Donderdag Vrijdag/Zaterdag*
Vrijdag Zaterdag*/Maandag/Dinsdag
In het weekend Dinsdag/Woensdag
*Geldt voor alle pakketten kleiner dan 78x58x175 cm en/of niet zwaarder dan 31,5 kg.
 
Indien je niet thuis bent
Wanneer we een pakket niet bij je kunnen afleveren bieden we het standaard aan bij je buren. Als de pakketbezorging ook niet lukt bij je buren, dan ontvang je een bericht van de bezorger. 
 
Bestelling zelf afhalen
Wij hebben een winkel in Hasselt. Wanneer je een product wilt komen afhalen, kun je de bestelling online plaatsen en in de winkelwagen voor de optie ‘afhalen bij Rietmanshop’ kiezen. Je product is daarmee gereserveerd. Bekijk de routebeschrijving en de ruime openingstijden van de Rietmanshop in Hasselt.
 
Vertraging
Soms kan het voorkomen dat er vertraging ontstaat tijdens de levering van je bestelling. Wanneer wij op de hoogte zijn gebracht van de mogelijke vertragingen van jouw levering, word je door één van onze medewerkers zo snel mogelijk over de situatie ingelicht. Mocht de uiteindelijke levering langer duren dan vermeld bij het product, dan zal één van onze medewerkers je verder inlichten over hoe de levering op dat moment in zijn werk gaat.  
 
 

Betaling

 

Bij Rietmanshop betaal je eenvoudig en veilig met Ideal. Voor Rietmanshop is veiligheid erg belangrijk en wij behandelen je gegevens dan ook strikt vertrouwelijk. Voor de beveiliging van je gegevens tijdens het     reserveringsproces gebruiken wij Secure Socket Layers (SSL). Dit is een beveiligingssysteem voor internet. Hiermee wordt tijdens het online reserveringsproces de informatie-uitwisseling tussen jou en onze site   gecodeerd. De informatie is hiermee onleesbaar voor derden. Dus ook je betalingsgegevens zijn beveiligd.Een pagina is beveiligd als je op jouw scherm onderaan de pagina een slotje ziet. De meeste browsers ondersteunen SSL. Mocht je er niet zeker van zijn dat jouw browser SSL ondersteunt, controleer dit in de handleiding van je browser.
 
Ideal
Rietmanshop biedt de mogelijkheid met iDeal te betalen. iDEAL is het systeem dat je direct koppelt aan jouw internetbankierprogramma. Dat is betalen in je eigen vertrouwde internetbankieromgeving bij ABN AMRO, ASN Bank, Friesland Bank, ING, Rabobank, SNS Bank of de SNS Regio Bank. Je kunt zelf je eigen bank selecteren en de betaling afronden. Als je de betaling hebt afgerond, wordt je teruggeleid naar onze webwinkel en ontvang je een bevestiging.
 
Mastercard
Rietmanshop geeft u ook mogelijkheid om via Mastercard te betallen. Veilig, vertrouwd en makkelijk.
 
Contant bij afhalen
Je kunt je bestelling ook contant betalen of pinnen indien je de bestelling bij ons komt afhalen bij Rietmanshop in Hasselt.
 

Bestellen

 
Je bestelling plaatsen
Een bestelling plaatsen bij RietmanShop is erg makkelijk en gebruiksvriendelijk. Hieronder staan alle stappen van het bestelproces beschreven.
  1. Klik bij het gewenste artikel op ‘In winkelwagentje’.
  2. In de winkelwagen kun je het aantal exemplaren aangeven.
  3. Vul, indien je deze hebt, een kortingscode in.
  4. Klik op ‘Je gegevens’ om verder te gaan met je bestelling (of op ‘ga verder met winkelen’ wanneer je meer artikelen wilt bestellen).
  5. Vul al je gegevens in en bevestig de bestelling.
  6. Je wordt nu naar een beveiligde omgeving geleid om de betaling af te ronden.
  7. Nadat je betaling is voltooid, wordt je naar de bedanktpagina geleid.
Mocht het je niet lukken om een bestelling te plaatsen, dan kun je ons altijd bereiken op 038-4771243.
 
 
Persoonlijke gegevens
RietmanShop behandelt je persoonlijke gegevens strikt vertrouwelijk. Je persoonlijke gegevens worden niet verkocht of doorgespeeld aan derden. Je gegevens worden veilig opgeslagen in een niet-publiek toegankelijke database.Je kunt je persoonlijke gegevens altijd wijzigen in je RietmanShop-account. Dit zijn gegevens zoals uw naam, e-mailadres, bezorg- en factuuradres. Je kunt als volgt je persoonlijke gegevens wijzigen.
 
Een product zoeken
Wanneer je op zoek bent naar een bepaald product kun je gebruik maken van onze zoekfunctie. De zoekfunctie vind je onderaan in de Rietmanshop site. Je kunt zoeken op een productnaam of merk. Mocht het niet lukken om je product te vinden, dan kun je altijd onze klantenservice proberen op 038-4771243.
 
Je Rietmanshop-account openen
Na je eerste bestelling bij RietmanShop, ontvang je automatisch bij je orderbevestiging (per email) de inloggegevens van je Rietmanshop-account.Om in te loggen op je RietmanShop-account, ga je naar 'Inloggen' rechts bovenaan de pagina. Ben je je wachtwoord vergeten? Als je gaat naar inloggen, klikt op “Wachtwoord vergeten?” en je e-mailadres invoert, wordt er een nieuw wachtwoord naar het desbetreffende e-mailadres toegestuurd.
 
 

Annuleren

 

Bestelling annuleren
Wil je de bestelling annuleren? Geef dan je annulering door per email. Vermeld in je email duidelijk de volgende punten:
    • Je ordernummer (deze vind je in de orderbevestiging).
    • De reden van annulering.
    • Je bankrekeningnummer en tenaamstelling (indien je de order reeds betaald hebt).
Is je bestelling reeds onderweg? Dan kun je de bestelling actief weigeren. Je geeft dan aan de bezorger door dat je het pakket niet wilt hebben. Nadat wij het pakket retour hebben ontvangen, verwerken wij de terugstorting. Indien het een annulering betreft waarbij je het artikel zelf retour hebt gestuurd, verwerken wij de terugstorting zodra wij het betreffende artikel retour hebben ontvangen in ons magazijn en op compleetheid hebben gecontroleerd. Hoe lang de terugstorting duurt per betaalmethode, kun je nalezen bij terugstorttermijnen.
 
Bestelling geannuleerd door Rietmanshop
Het kan zijn dat Rietmanshop je bestelling annuleert door verschillende redenen. Wanneer dit het geval is wordt je zo snel mogelijk ingelicht en zal er een nieuwe datum worden besproken om de bestelling te leveren of een alternatief product worden aangeboden.Wanneer je ervoor kiest de bestelling te annuleren, dan komt je betalingsverplichting te vervallen of ontvang je het betaalde bedrag terug. Hoe lang de terugstorting duurt per betaalmethode, kun je nalezen bij terugstorttermijnen.
Terugstorttermijn
Wanneer wij je annulering hebben ontvangen, zal deze door onze administratie afdeling worden verwerkt. Wanneer je vooraf hebt betaald, kun je het betaalde bedrag binnen 10 werkdagen retour verwachten.Indien het een annulering betreft waarbij je het artikel zelf retour hebt gestuurd, verwerken wij de terugstorting binnen 10 werkdagen zodra wij het betreffende artikel retour hebben ontvangen in ons magazijn en op compleetheid hebben gecontroleerd.
 

Retourneren

14 dagen bedenktermijn
Bij RietmanShop kun je een bestelling retourneren binnen 14 dagen na aankoop.Het is wel van belang dat het product compleet is en in de oorspronkelijke verpakking zit. Producten die beschadigd of niet compleet zijn komen niet voor ruiling of restitutie in aanmerking. Bekijk hoe je je bestelling kunt retourneren.
 
Uitzonderingen
De volgende producten komen niet voor ruiling of restitutie in aanmerking:

Producten die om hygienische redenen niet geruild kunnen worden.

Artikelen die beschadigd of incompleet zijn.

 
Bestelling retourneren
Wil je je bestelling retourneren? Dat is mogelijkbinnen 14 dagen. We vragen je het volgende stappenplan aan te houden:
  1. Vraag je retour aan per email. Vermeld in deze email je ordernummer en bankrekeningnummer (inclusief tenaamstelling).
  2. Stuur je bestelling per post / pakketdienst retour naar RietmanShop.
  3. Je ontvangt via e-mail een bevestiging van je verzoek.
  4. Na ontvangst van je retour zending, stuurt RietmanShop je een ontvangstbevestiging via e-mail.
  5. Wij ruilen het artikel om of storten het aankoopbedrag terug. Afhankelijk van je wens.
Hoe lang de terugstorting duurt per betaalmethode, kun je nalezen bij terugstorttermijnen.
 
Kosten retourneren
De kosten van een retourzending zijn in bijna alle gevallen voor rekening van de koper. Slechts wanneer de fout door Rietmanshop is veroorzaakt zullen wij de kosten voor het retourzenden voor onze rekening nemen. Dit betekent niet dat retourpakketten ongefrankeerd aan ons gestuurd kunnen worden. Gebeurd dit wel dan brengen wij daarvoor kosten in rekening. Bij een fout onzerzijds zullen wij nadat wij je retourpakket hebben ontvangen en gecontroleerd op compleetheid, de kosten voor het retourneren vergoeden. Hoe lang de terugstorting duurt per betaalmethode, kun je nalezen bij terugstorttermijnen.
 
Bestelling retourneren op locatie
Je kunt je bestelling binnen 14 dagen na aankoop retourneren in de Rietmanshop in Hasselt. Het product wordt gecontroleerd op compleetheid en beschadiging. Wij ruilen het artikel vervolgens om of keren het aankoopbedrag uit. Afhankelijk van je wens.
Terugstorttermijn
Wanneer wij je retour hebben ontvangen, zal deze door onze administratie afdeling worden verwerkt. 

    

Garantie & Defecten

Wanneer je iets bij Rietmanshop bestelt, mag je ervan uitgaan dat het een kwalitatief hoogwaardig product is. Rietmanshop leeft de geldende fabrieksgarantie(s) na, deze termijn kan oplopen tot wel tien jaar, afhankelijk van het product. Indien er sprake is van fabrieksgarantie, dan kun je deze terugvinden in de gebruiksaanwijzing van het product. .

Artikel niet in goede staat ontvangen
Indien je product direct bij ontvangst beschadigd is of niet goed functioneert, dan verzoeken we je binnen 7 dagen per email (eventueel met een foto of video van het defect, maximaal 8mb) of per telefoon contact op te nemen met onze klantenservice. Indien wij het defect kunnen reproduceren, zorgen we voor een passende oplossing.
 
 
Service & contact
 
Per email
Rietmanshop is per email bereikbaar op Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. Tijdens onze openingstijden kun je nog de zelfde dag een reactie van ons verwachten.
 
Per telefoon
RietmanShop is telefonisch te bereiken op 038-4771243.De klantenservice is geopend van: maandag tot en met vrijdag van 08.00 uur tot 17.30 uur. En op zaterdag van 08.30 uur tot 16.00 uur.
 
Per post
Post en (retour)pakketten kun je richten aan:
 
Rietman Hasselt
Zwartewaterweg 6
8061 RJ Hasselt
Nederland
 
Op locatie
RietmanShop heeft een winkel gevestigd in Hasselt. Hier kun je terecht voor advies en verkoop. 
 
Openingstijden klantenservice

Onze klantenservice is zes dagen per week bereikbaar. Zowel per telefoon als per email. 

 

Openingstijden

 

Maandag 8.00 uur - 17.30 uur*
Dinsdag 8.00 uur - 17.30 uur*
Woensdag 8.00 uur - 17.30 uur*
Donderdag 8.00 uur - 17.30 uur*
Vrijdag 8.00 uur - 17.30 uur*
Zaterdag 8.30 uur - 16.00 uur*
Zondag Gesloten
  * Lunchpauze van 12.00 tot 13.00